Projecte de llengua estrangera anglesa – 6è
Desenvolupament del projecte
Aquest és un
projecte que s’ha realitzat al llarg de tot el curs. Els seus objectius
principals són:
-Generar actituds positives
envers les altres llengües i cultures.
-Augmentar les oportunitats
de llegir i escriure en anglès de manera comunicativa i autèntica.
-Despertar la
curiositat i la consciència geogràfica i social.
Els passos que s’han
seguit són els següents:
1r trimestre
Cada alumne escriu
una redacció en anglès on es presenta, descriu el seu poble, la seva família,
parla dels seus hàbits, aficions, interessos i somnis. Un cop revisada la copia
en una llibreta tractant de fer bona lletra que qualsevol pugui entendre i la
decora amb fotos, imatges o dibuixos.
Cada alumne decideix a qui enviarà la llibreta, idealment algú que
conegui i que visqui el més lluny possible. La mestra recopila totes les
adreces i envia cada llibreta al seu destinatari, juntament amb unes
instruccions per a qui la rebi.
2n trimestre
Les llibretes van viatjant pel món, la persona
que la rep ha d’escriure a continuació una altra redacció presentant-se i al
seu lloc ha d’enviar la llibreta a una nova persona. Si ningú trenca el procés
la llibreta pot anar a moltes ciutats per tot el món.
3r trimestre
A les instruccions s’indica que qui rebi la
llibreta després del 15 d’abril ha d’enviar-la
a l’escola. D’aquesta manera, durant el segon trimestre van arribant llibretes
que s’exposen a fi que tots els alumnes puguin llegir-les i puguin situar en un
mapa els llocs on han anat.
Simultàniament s’ha anat informant dels
progressos al blog de l’aula d’anglès: 11septemberschool.blogspot.com
Instruccions enviades junt amb les llibretes
December, 2016
Hi,
My name is Sílvia and I’m a 6th grade teacher
(11-12 year olds) at Onze de Setembre School, a public primary school in Sant
Quirze del Vallès, a small town near Barcelona, Spain. My students speak
Catalan and Spanish, and they are studying English as a 3rd language.
This year we have a very special writing project: A TRAVELLING NOTEBOOK.
The students wrote a small composition about
themselves: their lives, their school, city, favourite things... Then they had
to send the notebook to a person of their family or a friend living the
farthest away from their home. From that moment on, the notebook started the
trip around the world!
The person who receives the notebook, in this case,
you, has to write a letter to the student in order to continue the trip. You
must include your name, where you live, your age, and give some interesting
details about you and your life, just like the one you have received. You are
free to decorate it with photos, drawings or interesting things. Then, you are
invited to send the notebook to another person you know that also lives the
farthest from you. This person will also read the texts and do the same thing
to have the notebook travelling.
This will go on until 15th April, 2017. Around that date, the person who has de
diary will mail it to our school:
Escola Onze de Setembre (English)
C. Castanyers s/n
O8192 Sant Quirze del Vallès
Barcelona – Spain
The aim of this writing project is to read, write and
learn about different people and places. During the months of May and June we
will read all the texts and locate all the places in a map, and finally the
students will have their notebook as a keepsake of this beautiful experience.
Looking forward to read about you! Please make it
travel everywhere, thank you!
Sílvia
Castelló Masip and my 6th grade students.
If you need more
information, please email me at 11septemberschool@gmail.com or check our
blog OUR ENGLISH CLASSROOM at 11septemberschool.blogspot.com
Algunes dades de la present edició:
Llibretes enviades: 41
Llibretes retornades: 15
Cost mitjà del franqueig: 2€
Països visitats: com a mínim 15:
Espanya
Portugal
Alemanya
Regne Unit
França
Itàlia
Txèquia
Països Baixos
Bèlgica
Hongria
Canadà
Estats Units
Mèxic
Oman
Índia
Nombre de ciutats visitades: més de 40
Edat de les persones que han escrit: entre 4 i
60 anys
Llibreta amb més destinacions: ha viatjat a 14
llocs diferents
Descobertes: una alumna ha conegut el seu cosí
segon gràcies a la llibreta!
Valoració i propostes de millora
El projecte ha estat un èxit pel que fa a l’assoliment
dels seus objectius.
Només hi ha un
factor negatiu, que és el baix nombre de llibretes retornades, és a dir de
llibretes que els seus autors han recuperat i s’enduran a casa. De cara al curs
vinent es contemplaran altres possibilitats, com per exemple enviar menys llibretes
a adreces més segures (escoles, mestres coneguts, etc) de manera que no hi hagi
alumnes afortunats que han rebut la seva i d’altres que no (val a dir que
aquesta incertesa ha omplert d’excitació i interès cada nova arribada). A l’espera
de trobar una solució encara millor es dona per fet que el curs vinent es
tornarà a fer.